Ga naar de inhoud

Menu
  • Home
  • Onze school
    • Schoolvisie
    • Schoolteam
    • Schoolbestuur
    • Scholengemeenschap
  • Informatie
    • Schoolreglement en infobrochure
    • Inschrijvingen 2023 – 2024
    • Nieuwsbrief ouders
    • Zwemmen
    • Ligging en bereikbaarheid
    • Uurregeling
    • Links
  • Kalender
    • Kalenderoverzicht
    • Vakanties en vrije dagen
  • Contact
Menu

Schoolvisie

Pedagogisch project

Onze school is een basisschool die behoort tot het officieel Nederlandstalig gesubsidieerd onderwijs. Het schoolbestuur is het gemeentebestuur van Sint-Agatha-Berchem.
Als openbare instelling staat onze school open voor alle kinderen, welke ook de levensopvatting van de ouders is.

 

Onze visie op onderwijs

In onze school wordt onderwijs vorm gegeven vetrekkende vanuit de volgende kernwaarden

  1. VERBONDENHEID

Verbondenheid staat voor samenwerking.
Samenwerking tussen leerkrachten, leerkrachten-leerlingen, leerlingen onderling, met het ondersteunend personeel, tussen school en ouders en met externe partners.

Verbondenheid is luisteren naar elkaar en samen oplossingen zoeken.
Verbondenheid is investeren in goede relaties om elkaar te ondersteunen en te verrijken.

 

  1. RESPECT

Wederzijds respect is een voorwaarde voor een positieve samenwerking.

Wij geven en vragen waardering en respect voor wie iemand is en wat iemand doet en voor alles wat we ter beschikking krijgen.

Verschillen in overtuiging, afkomst, origine, mening, geslacht, talenten… geven kansen tot verrijking en leren van en met elkaar.

Leraren en ouders zijn belangrijke rolmodellen.

 

  1. OPENHEID

In onze school is ontmoeten belangrijk en beschikbaarheid evident.

Wij werken actief aan open communicatie met alle betrokkenen.

Een open communicatie is de sleutel tot een eerlijke, positieve en opbouwende relatie met iedereen die bij onze schoolwerking betrokken is.

 

  1. ZORGZAAM

Het welbevinden en de betrokkenheid van elk kind staat centraal.

Dit is een voorwaarde om tot leren te komen.

Onze leerlingen krijgen zoveel mogelijk kansen om zich maximaal te ontwikkelen.

Wij delen de zorg voor onze leerlingen en zetten in op intervisie en professionalisering.

 

De Knapzak werkt verder aan het verbeteren van haar onderwijskwaliteit en streeft hierbij de volgende waarden na:

  1. ZELFSTURING

We streven ernaar dat leerlingen hun leerproces zelf in handen nemen.
Zelfstandigheid wordt gestimuleerd en er wordt ingezet op het ontwikkelen van een goede zelfkennis.

Wij streven ernaar om elk kind bewust te maken van zijn TALENTEN door er actief naar op zoek te gaan. Iedereen is op de een of andere manier KNAP!
Als de leerlingen geloven in zichzelf krijgen ze meer zelfvertrouwen en kunnen ze bewuster keuzes maken die bepalend zijn voor hun toekomst.

 

  1. ONDERNEMINGSZIN

Onze leerlingen worden uitgedaagd om na denken over problemen en creatief naar oplossingen te zoeken.  De school biedt voldoende open en uitdagende leerkansen aan waarbij kinderen zowel individueel als in groep oplossingen kunnen bedenken. De leerlingen weten dat fouten maken mag. Elke fout wordt beschouwd als een leerkans.

 

  1. DIVERSITEIT

We streven ernaar dat leerkrachten en leerlingen positief omgaan met de onderlinge verschillen tussen elkaar.
Wij streven ernaar om de diversiteit positief aan te wenden in onze werking.

Elk kind is uniek en krijgt afhankelijk van zijn mogelijkheden en eigen noden specifieke ondersteuning.

We leggen de lat hoog voor elke leerling.

 

  1. OUDERS ALS PARTNERS

Wij ervaren dat ouderbetrokkenheid een gunstige invloed heeft op het leerproces en de algemene vorming van de leerlingen.

Wij willen laagdrempelig zijn en zetten in op het maximaal bereiken van de ouders .

Het is ons doel om de ouders zoveel mogelijk te laten participeren aan het schoolgebeuren.

Wij creëren mogelijkheden tot meeleven, meedoen, meedenken en meebeslissen.

 

Recente berichten

  • Welkom terug op De Knapzak!
  • Foto’s Explo Expo – 100 jaar surrealisme in De Knapzak
  • KUNSTPROJECT – 100 jaar SURREALISME
  • WARM WELKOM – donderdag 25/01/2024
  • The Voice – audities

Binnenkort:

  • No upcoming events
AEC v1.0.4

Klasblogs

  • 1ste kleuterklas
  • 2de kleuterklas
  • 3de kleuterklas
  • 2de leerjaar
  • 3de leerjaar
  • 4de leerjaar
  • 5de leerjaar
  • 6de leerjaar
  • blog naschoolse opvang
  • 1ste leerjaar
  • Onthaalklas – K0

Archieven

  • augustus 2024
  • maart 2024
  • februari 2024
  • januari 2024
  • oktober 2023
  • september 2023
  • juli 2023
  • maart 2023
  • oktober 2022
  • juli 2022
  • juni 2022
  • mei 2022
  • maart 2022
  • december 2021
  • november 2021
  • oktober 2021
  • september 2021
  • maart 2021
  • februari 2021
  • januari 2021
  • december 2020
  • november 2020
  • oktober 2020
  • september 2020
  • augustus 2020
  • mei 2020
  • april 2020
  • maart 2020
  • februari 2020
  • januari 2020
  • december 2019
  • november 2019
  • juni 2019
  • mei 2019
  • februari 2019
  • oktober 2018
  • augustus 2018
  • juni 2018
  • mei 2018
  • maart 2018
  • februari 2018
  • januari 2018
  • december 2017
  • november 2017
  • oktober 2017
  • september 2017
  • juli 2017
  • juni 2017
  • mei 2017
  • februari 2017
  • december 2016
  • november 2016
  • oktober 2016
  • augustus 2016
  • juni 2016
  • mei 2016
  • april 2016
  • maart 2016
  • januari 2016

Meta

  • Inloggen
  • Berichten feed
  • Reacties feed
  • WordPress.org
© J | Aangedreven door Superbs Persoonlijk blog thema